Blogger Templates

Sabtu, 26 Mei 2012

BAB 1

Arghhhh!!!! Mana mungkin aku nak terima pinangan auntie Liesyah.... Tidak mungkin aku nak bersuamikan si Mamat senget tu! Pandang muka dia pun aku nak termuntah tahu tak! Aduhai.... Kenapalah mama aku tak tolak saja pinangan auntie Liesyah tu.. Tengok sekarang apa sudah jadi dekat diri aku... Huhuhuhu,,, Mama janganlah buat anak mama macam pesalah menanti hukuman saja... Aku melepaskan keluhan kecil dan pada masa yang sama otakku ligat berfikir mencari alasan menghalang mama dari terus menerima pinangan auntie Liesyah itu.. Tidak! Tidak! Tidak! Aku tak akan biarkan perkara ini berlaku... Ya, Aku harus cari jalan...

" Kenapa anak mama ni? Macam ada masalah negara aje mama tengok. " tegur mama yang sudah pun duduk di sebelahku.

Aku hanya tersenyum apabila mama mengajukkan soalan itu padaku. Memang anak mama ada masalah pun! Bukan masalah negara, lebih dari masalah negara ni mama oiii.... jawabku dalam hati...

" Tak ada apalah mama... Ni tengok cerita korea full house.. Kelakarlah betul cerita ni mama." lain mama tanya, lain pulak aku jawab. Alahaiiii Dalieya.... Dalieya.... Apa-apa sajalah kau ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan